Conducătorii auto care depăşesc viteza pe DN1 sunt detectaţi de senzorii amplasaţi în carosabil Şoferii care circulă pe ruta Bucureşti-Azuga habar nu au că înregistrarea vitezei pe
Conducătorii auto care depăşesc viteza pe DN1 sunt detectaţi de senzorii amplasaţi în carosabil
Şoferii care circulă pe ruta Bucureşti-Azuga habar nu au că înregistrarea vitezei pe DN1 nu se face de către camerele de supraveghere a traficului şi nici de radarele fixe.
"Pericolul" vine chiar din asfaltul pe care rulează. Ei sunt tentaţi să încetinească în apropierea pasarelelor pentru pietoni, unde ştiu că sunt filmaţi, iar după ce trec de acestea, tind să mărească viteza. Numai că tocmai unde calcă mai tare pedala de acceleraţie, acolo sunt prinşi şi înregistraţi.
În urmă cu doi ani, pe Drumul Naţional 1 s-a introdus un sistem omologat de Biroul Român de Metrologie, care foloseşte aşa-numitele bucle inductive.
Adică un fel de senzori ascunşi în asfalt, amplasaţi în apropierea a 14 camere video aflate pe raza localităţilor Otopeni, Baloteşti, Tâncăbeşti, Ciolpani, Puchenii Mari, Bărcăneşti, Comarnic şi Sinaia, Buşteni, Azuga.
Principiul de funcţionare al buclelor inductive este următorul: în faţa unei camere video sunt implantate în asfalt, pe fiecare bandă de mers şi la o anumită distanţă unul de celalalt, câte două perechi de conductori electrici care acţionează ca nişte senzori.
Aceştia sunt poziţionaţi la aproximativ cinci-şapte metri de cameră pe prima bandă de circulaţie, la 1-2 metri pe banda doi şi la 1-2 metri pe banda trei.
De fiecare dată când prin zonă trece o maşină, fiecare senzor îi creează o semnătură magnetică unică, iar dacă semnătura corespunde pentru ambii conductori, se măsoară defazarea în timp şi astfel se stabileşte viteza.
Dacă aceasta depăşeşte limita legală, un semnal este transmis la camera video, care