Purtaţi o discuţie serioasă, află care este de fapt motivul, dă-i încredere în el şi încurajează-l să-şi facă prieteni.
Mami, nu ştiu dacă azi osă îmi placă la şcoală“,spune în fiecare dimineaţăOana, în vârstăde 7 ani.
Într-o zi a venitsupărată acasă,după ce i se făcuse observaţie că a mâncatîn timpul orelor.
„Dar eu mănâncatunci când îmi este foame, nu când ampauză“, a justificat Oana situaţia. „Pânăacum nu şi-a făcut niciun prieten laşcoală, şi găseşte câte un defect la toţicolegii ei. Mă aştept să vină într-o ziplângând acasă şi să îmi spună că numai vrea la şcoală“, povesteşte Doina,mama fetiţei.
În această perioadă, orice părinte segândeşte dacă şcolarul lui va învăţabine, dacă îşi va face prieteni, maiexact, dacă îi va plăcea la şcoală.
În urma unui sondaj realizat despecialişti britanici în pediatrie s-aajuns la concluzia că cinci din zece copiiurăsc şcoala la nivelul la care nu mai vorsă iasă din casă, scrie revista americană„Reader’s Digest“.
„Părinţii trebuie să fie cu adevăratîngrijoraţi atunci când cel mic sepreface că este bolnav, plânge la şcoală,se comportă urât cu colegii şi cu învă-ţătoarea sau refuză să-şi povestescăperipeţiile“, afirmă psihoterapeutulDana Marin.
Frica de necunoscut
Cei mai mulţi copii care întâmpinădificultăţi în noul colectiv sunt cei careau crescut numai cu părinţii sau cubunicii. Separarea de cei mari poate fiun adevărat şoc pentru boboci.
Dinacest motiv, grădiniţa este de mareajutor şi pregăteşte copiii să fie maideschişi şi mai comunicativi.Atunci când unul dintre părinţi iadecizia să rămână acasă nu face decât săînrăutăţească lucrurile.
Copilul percepemesajul că este posibil să se întâmpleceva rău şi să aibă nevoie de părinţi.
Dacă spui „Nu-ţi face griji, pot ajungeîn zece minute dacă