Începând cu data de 15 octombrie, toate instituţiile de cultură, de divertisment, federaţiile şi organizaţiile sportive - asociaţiile, cluburile sportive şi fundaţiile care organizează manifestări sportive sunt obligate să perceapă un timbru al Crucii Roşii pentru fiecare bilet vândut la manifestările organizate pentru public. Astfel, biletele vândute pentru evenimente culturale, de divertisment şi sportive, concerte, festivaluri, spectacole, filme la cinematografe, întreceri sportive la nivel local, naţional şi internaţional, etc., vor conţine şi o cotă de 1% (care se va adăuga la preţul de vânzare), bani care vor fi viraţi societăţii Crucea Roşie. Potrivit unui comunicat al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Braşov, obligaţia de plată revine persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, precum şi asociaţiilor familiale care încasează sume din vânzarea de bilete pentru aceste manifestări. Pe fiecare bilet vândut plătitorii au obligaţia să imprime menţiunea „1% contribuţie pentru Crucea Roşie Română”, imprimare care se realizează prin tipărire sau prin aplicarea unei ştampile pe biletul vândut.
Beneficiarul sumelor percepute ca timbrul Crucii Roşii este Societatea Naţională de Cruce Roşie din România, persoană juridică de drept public, autonomă, neguvernamentală, apolitică şi fără scop patrimonial. Plătitorii care încasează contravaloarea timbrelor Crucii Roşii vor face viramentul trimestrial în contul RO93BRDE410SV50290514100, deschis la Banca Română pentru Dezvoltare - Agenţia Piaţa Romană, până la data de 25 a lunii următoare trimestrului pentru care se face plata.
Neperceperea şi nevirarea contribuţiilor de către persoanele fizice şi juridice care au asemenea obligaţii, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei, în conformitate cu Legea nr. 36/ 2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr.