Fabrica de camioane Roman este ultima mare uzină braşoveană care mai funcţionează pe platforma industrială. Patronul acesteia, Ioan Neculaie, s-a angajat la investiţii de 260 de milioane de lei pentru dezvoltare.
Fabrica de camioane Roman este ultima mare uzină braşoveană care mai funcţionează pe platforma industrială. Patronul acesteia, Ioan Neculaie, s-a angajat la investiţii de 260 de milioane de lei pentru dezvoltare.
Uzina Roman este printre ultimele unităţi industriale cu producţie de pe platforma din Braşov, unde lucrează peste 3.000 de muncitori. In plus, dintre toate fostele platforme industriale din ţară, doar aici mai găsim un investitor autohton. Ioan Neculaie, patronul Roman, doreşte nu numai să menţină obiectul de activitate al uzinei, ci şi să o dezvolte. "Roman e o uzină infiinţată de braşoveni in 1921, pionieratul dezvoltării industriei de maşini din Romănia. Nu putem şterge dintr-o dată o istorie de peste 85 de ani", a spus el. După ce autorităţile de la Bruxelles au aprobat ştergerea datoriilor istorice ale uzinei, Neculaie a incheiat un act adiţional la contractul de privatizare semnat cu AVAS, prin care s-a obligat la investiţii de 260 de milioane de lei. "Mi le-am asumat fără nici o problemă, fiindcă in fabrică trebuie băgate minimum 100 de milioane de euro ca să produci camioane adevărate. Trebuie retehnologizată uzina, atăt din punct de vedere al infrastructurii, căt şi cu tehnologie de ultimă oră", a declarat Ioan Neculaie.
Potrivit lui, Roman poate avea succes pe piaţă. Atuul il reprezintă preţul camioanelor şi autobuzelor produse aici, care este cu circa 20% mai mic decăt cel al concurenţilor din Vest, in condiţiile unei calităţi comparabile. De exemplu, o basculantă de 18 metri cubi MAN costă 105.000 de euro, iar una Roman - 85.000 euro, deşi peste 50% din subansamblurile acesteia din urmă sunt procurate de la ac