Petrom investeste in retehnologizare si in instruirea angajatilor, Vodafone recicleaza mobile si colaboreaza cu SMURD, Apa Nova reduce cantitatea de apa cumparata anual, Carpatcement foloseste materii prime alternative, iar Siveco lucreaza la un proiect complex de sustenabilitate. Toate acestea intr-o incercare de a integra responsabilitatea sociala corporatista in modelul general de business.
“Daca PR inseamna gestionarea unei situatii de criza, CSR inseamna evitarea declansarii unei crize. CSR este o noua modalitate de a gandi capitalismul”, a declarat Stephen Young, Global Executive Director al Caux Round Table, in cadrul unei conferinte sustinute la Romanian PR Award 2007. Proiectele de CSR (responsabilitate sociala corporatista) se bucura de tot mai multa atentie din partea marilor companii romanesti, care incearca astfel sa-si adauge un plus de valoare, prin prisma managementului etic. Desi se afla in vizorul tuturor companiilor mari, CSR-ul devine o prioritate pentru jucatorii care activeaza in industrii poluante, utilizeaza materii prime sau se adreseaza unui numar impresionant de consumatori.
Cea mai mare companie din Romania, Petrom, a investit trei miliarde de euro in echipamente tehnice, parte a procesului de retehnologizare care va imbunatati productia si va scadea nivelul de poluare. “Toata lumea stie ca Petrom polueaza, dar, in acelasi timp, Petrom incearca sa reduca aceasta poluare, investind masiv in retehnologizare”, a declarat Mona Nicolici, CSR Communication Manager Petrom. Cea de a doua directie in care actioneaza Petrom este instruirea si responsabilizarea celor peste 40.000 de angajati, care, in viziunea Monei Nicolici, ar trebui sa ii mobilizeze si pe ceilalti oameni cu care intra in contact, ajungandu-se astfel la un numar important de persoane responsabilizate social.
De asemenea, Petrom detine 15 centre de tranzitie, inst