Vasile Salaru Dascal fiind, am datoria morala de a initia o campanie de relatii publice in care sa situez institutia pe care o servesc de mai bine de douazeci de ani, scoala, in centrul comunitatii. Se stie ca o campanie este un efort de schimbare sau de mentinere a opiniei unei largi categorii de public asupra unei probleme.
Scoala ieseana asteapta de la comunitate asigurarea conditiilor pentru functionarea eficienta, insertia sociala a tuturor absolventilor, constientizarea si implicarea in pregatirea viitorilor cetatenilor responsabili si, nu in ultimul rand, recunoasterea meritelor personalului didactic si nedidactic. In contrapartida, scoala ieseana ofera comunitatii posibilitatea de a pregati tinerii in scoli de calitate, accesul tuturor la ultimele descoperiri stiintifice si tehnice, cadre didactice pregatite la cele mai inalte standarde impuse de cerintele educationale moderne, sanse de insertie a tinerilor in mediul social, dezvoltarea armonioasa a tinerilor, accesul familiei la educarea tinerilor, posibilitatea de educatie continua a familiei, recunoasterea meritelor tinerilor si a comunitatii.
Strategia generala a scolilor pentru atingerea obiectivelor cuprinde organizarea de intalniri pentru informarea comunitatii despre activitatea scolii, consilierea elevilor si parintilor in vederea alegerii celei mai bune variante pentru scolarizarea elevilor, organizarea anuala de targuri educationale, distribuirea de brosuri sau pliante de informare asupra diverselor programe. Ce nu fac colegii mei din conducerea institutiilor de invatamant sunt comunicatele de presa si conferintele de presa. Ii asigur ca efectul unei bune relatii cu presa este de nepretuit si poate contribui substantial la crearea unei imagini mai favorabile institutiei. Mass-media trebuie tratata ca un intreg: presa scrisa, TV, radio si, fireste, Internet. Toate au punct