Aer conditionat in toate trenurile, toalete functionale si dezinfectate, cu lumina calculata la numar de lucsi, cu temperatura controlata — toate aceste dotari, care par de domeniul stiintifico-fantasticului acum, vor trebui sa devina realitate intr-un timp cat mai scurt in intreg sistemul feroviar din vestul tarii, in urma aplicarii normelor de igiena pentru transporturile de persoane, norme impuse de U.E.. Avand in vedere dotarile actuale, probabil ca alinierea la normele europene de transport va lasa gauri considerabile in bugetul sistemului feroviar vestic, in conditiile in care, oricum, situatia economica a multor sectoare din C.N.C.F.R. nu e infloritoare. Curatenie impusa
Aflate in discutii, pentru aprobare, la Ministerul Transporturilor, Normele europene de igiena cu privire la transporturile de persoane vor trebui aplicate de anul viitor cel tarziu, altfel Romania risca amenzi si sanctiuni drastice. Dintre aceste norme, de bun simt de altfel, cele mai "abstracte", daca e sa le comparam cu realitatea romaneasca, par cele din sistemul feroviar. Insa punerea lor in aplicare va trebui facuta fara intarziere, Ministerul Transporturilor specificand ca, alaturi de celelalte structuri similare, Regionala C.F.R. Timisoara "va avea obligatia sa respecte aceste norme si sa-si intocmeasca pe baza acestora regulamente de functionare si exploatare avizate de organele sanitare ale Ministerului Transporturilor".
Normele aflate acum in portofoliul Ministerului Transporturilor nu lasa nimic la voia intamplarii in sistemul feroviar, incepand cu aspectul garilor, la care, de exemplu, "lungimea peronului trebuie sa fie cel putin egala cu lungimea garniturii de tren", iar "inaltimea peronului trebuie calculata in asa fel incat distanta dintre ultima treapta a vagonului de calatori si peron sa fie mai mica de 20 de centimetri". Iluminatul artificial al salilor de a