Jetix Romania, parte a grupului Disney, lanseaza un nou canal TV dedicat copiilor: Jetix Play, care ofera animatie clasica si incearca sa seduca mamele si operatorii de cablu. Prezent in tara cu ocazia evenimentului, directorul Jetix Europa, Maciej Bral, vorbeste despre oportunitatile digitalizarii si despre business-ul care reuseste sa tina in fata televizoarelor zeci de mii de copii romani.
Wall-Street: Ati lansat, zilele acestea, un nou canal de animatie pentru copii. Ce aduce nou Jetix Play pe piata din Romania?
Maciej Bral: Noi avem, in Europa, trei canale: Jetix, Jetix Play si JXT. Jetix e cunoscut de toate lumea, Jetix Play a fost lansat in 2003, iar JXT a fost lansat in urma cu doi ani. Prin Jetix Play, incercam sa inaintam pe piata romaneasca propunerea unui pachet bazat pe animatie clasica, cum ar fi “Mica Sirena”, “Peter Pan”, “Pinocchio”, “Oliver Twist” si altii ca ei, si targetam copii de pana la sapte ani, dar si pe mamele lor. JXT functioneaza in prezent doar in Italia si se adreseaza adolescentilor.
Wall-Street: In ce tari mai functioneaza Jetix Play in prezent?
Maciej Bral: Pana acum, am lansat Jetix Play in Olanda, Turcia, Croatia, Rusia, Polonia. De asemenea, avem si varianta engleza a acestui canal, care este distribuita in tarile baltice si in Balcani. Cele mai importante piete sunt insa Rusia, Turcia si Polonia, unde Jetix Play se dezvolta puternic si numara mai multe milioane de abonati.
Wall-Street: S-a simtit nevoia unui nou canal de desene animate pe piata romaneasca?
Maciej Bral: A existat, cu siguranta, o cerere din partea operatorilor de cablu, dar si din partea parintilor, care isi doreau programe diversificate pentru copiii lor. Jetix Play este, in esenta un canal complementar lui Jetix. Daca Jetix inseamna actiune, aventura si comedie si se adreseaza copiilor mai mari, oferind