Constructorii francezi, italieni si japonezi si-au marit avansul in fata rivalilor germani in cursa pentru producerea de automobile mai economice si mai putin poluante, conform cifrelor publicate de Federatia Europeana de Transport si Mediu.
Producatorii germani de automobile au reusit contraperformanta, ca in 2006, sa isi creasca nivelul mediu al emisiilor de dioxid de carbon cu 0,6%. Media producatorilor nemti este cea mai mare din Europa, 173 g/km. In contrast, cei italieni si francezi au produs autombile cu o medie de emisii de CO2 de 144 g/km, adica cu 1,6% mai putin poluante decat cu un inainte.
Automobilele grupului PSA, din care fac parte Peugeot si Citroen, comercializate anul trecut in Europa au avut cele mai scazute emisii de CO2 . Media emisiilor de dioxid de carbon pentru autoturismele noi vandute de grupul francez a fost de 142 g/km. In topul ecologismului pe treapta secunda s-a clasat Fiat, cu o medie de 144 g/km dioxid de carbon. Ambii producatori sunt foarte aproape de a atinge baremul de 140 g de CO2 pe kilometru, stabilit de comisiile europene pentru 2008.
Dintre constructorii nemti, singurul care isi va atrage simpatia ecologistilor pentru eforturi in acest an este BMW, care a produs automobile cu 2,5% mai putine emisii de dioxid de carbon, dar cu o medie de 184 g/km se afla inca foarte departe de baremele oficiale. Daimler si Volkswagen AG au umbrit insa initiativele ecologiste ale bavarezilor prin cresterea emisiilor medii de CO2, la automobilele comercializate in 2006, cu 2,8%, respectiv 0,9%. Daimler produce cele mai poluante automobile comercializate in Europa, media pe intreg grupul in 2006 fiind de 188 g/km de dioxid de carbon.
Producatorii japonezi au progresat semnificativ in ceea ce priveste reducerea emisiilor, reusind sa produca automobile cu o medie de grame de CO2 per kilometru mai mica cu 2,8%. Toyot