Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat sambata la Cluj ca o parte din finantarea liniei feroviare de mare viteza Constanta-Bucuresti-Budapesta ar putea fi realizata prin incheierea unor parteneriate publice-private, transmite corespondentul NewsIn.
"Proiectul se va face si cu bani de la bugetul Uniunii pentru ca este un proiect eligibil, el vizand in mod evident axele prioritare si
dezvoltarea transportului pe aceste axe. Finantarea se va face, evident, si de la bugetul de stat si exista posibilitatea ca pe anumite tronsoane sa o facem in sistem public-privat", a declarat Orban in cadrul unei conferinte de presa.
Ministrul Transporturilor este de parere ca exista doua modalitati prin care investitorul parneter ar putea sa isi recupereze
finantarea. Prima seamana cu metoda practicata pentru autostrazi, si anume o taxa de folosire, iar a doua se refera la un termen de maxim 30 de ani in care statul roman va rambursa valoarea investitiei.
Linia feroviara de mare viteza Budapesta - Bucuresti Constanta ar trebui finalizata pana in 2015, potrivit conventiei dintre guvernele Romaniei si Ungariei.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat sambata la Cluj ca o parte din finantarea liniei feroviare de mare viteza Constanta-Bucuresti-Budapesta ar putea fi realizata prin incheierea unor parteneriate publice-private, transmite corespondentul NewsIn.
"Proiectul se va face si cu bani de la bugetul Uniunii pentru ca este un proiect eligibil, el vizand in mod evident axele prioritare si
dezvoltarea transportului pe aceste axe. Finantarea se va face, evident, si de la bugetul de stat si exista posibilitatea ca pe anumite tronsoane sa o facem in sistem public-privat", a declarat Orban in cadrul unei conferinte de presa.
Ministrul Transporturilor este de parere ca exi