Producătorii mizează, în sezonul rece, pe creşterea consumului de bere cu un grad ridicat de alcool. Berile strong sunt pariul pus în joc, în această iarnă, de companiile de profil pentru creşterea veniturilor. Pe masa consumatorului se aglomerează sortimente de bere blondă şi brună. Când aţi savurat ultima oară o bere strong? Dar o bere blondă, cu un grad de alcool mediu? Studiile de piaţă arată că românii nu sunt mari consumatori de bere strong, definită printr-u
Producătorii mizează, în sezonul rece, pe creşterea consumului de bere cu un grad ridicat de alcool. Berile strong sunt pariul pus în joc, în această iarnă, de companiile de profil pentru creşterea veniturilor. Pe masa consumatorului se aglomerează sortimente de bere blondă şi brună.
Când aţi savurat ultima oară o bere strong? Dar o bere blondă, cu un grad de alcool mediu? Studiile de piaţă arată că românii nu sunt mari consumatori de bere strong, definită printr-un grad de alcool mai mare decât media berilor blonde obişnuite – peste 6%. Cu toate acestea, pe piaţa românească acest sortiment de bere există. Competiţia „blondelor“ se poartă între Stejar şi Tuborg Strong; lor li se alătură, în perioada iernii, şi produse sezoniere, precum Ciuc Winter.
Consumatorul român percepe drept bere strong şi sortimentul dark şi brown (berea neagră), produse care conţin mai mult alcool decât berea blondă. „Potrivit datelor furnizate de către firma de cercetare MEMRB, în perioada septembrie 2006-septembrie 2007, berile cu un conţinut ridicat de alcool au reprezentat 2,5% din totalul pieţii, în creştere faţă de perioada anterioară“, spune Sandina Olteanu, brand manager pentru Stejar, brand aflat în portofoliul Ursus Breweries. Chiar dacă procentulaj pare mic, companii precum URBB (United Romanian Breweries Bereprod), Ursus Breweries sau Heinek