În zilele noastre este un lucru normal ca la robinetele din casele noastre, sa curga apa fara întrerupere, în ciuda faptului ca înca multe localitati nu beneficiaza de acest "lux". Nu putine sunt si acele comune, ba chiar si orase, care nu pot asigura 7 zile din 7 alimentarea populatiei cu lichidul vietii.
În Tg. Mures, fiind obisnuiti de continuitatea acestei activitati, poate nici nu ne gândim la faptul ca, sute de oameni depun eforturi mari, 24 ore din 24, ca sa asigure apa potabila la peste 150.000 de locuitori, mii de agenti economici si institutii.
Sistarea de apa de aproape o zi, de la sfârsitul saptamânii trecute, ne-a dat o "gustare" din acel sentiment neplacut, de care am avea parte datorita lipsei apei.
Dar ce s-a întâmplat, de fapt, în aceasta perioada de sistare?
Toti locuitorii orasului au putut observa seriozitatea cu care a tratat Aquaserv informarea populatiei despre sistare, zeci de mii de fluturasi distribuiti, adrese oficiale catre toate institutiile si catre toti agenti economici, afise, anunturi în ziare, pe posturile de radio si televiziune, masina inscriptionata care anunta prin megafoane, pe toate strazile orasului, sistarea de apa. Aquaserv a considerat ca, la fiecare locuitor trebuie sa ajunga mesajul, cu multe zile înainte de sistare, chiar daca legea prevede doar anuntarea prin presa a populatiei, cu doar 48 de ore înainte de oprirea apei.
Nici masurile luate în prealabil de conducerea Aquaserv, cu scopul de a reduce neplacerile cauzate de lipsa apei, nu au fost nesemnificative: pregatirea a 36 bucati de containere de apa în vederea amplasarii lor în cartierele orasului, pregatirea unor masini cisterna pentru alimentarea unor agenti economici sau institutii, în caz de nevoie, pregatirea personalului pentru cazuri speciale de aparitii a unor complicatii, în timpul lucrarilor sau la reluarea alimentarii. E