Pentru companiile mici şi mijlocii, care operează cu un capital limitat, un bun management al creanţelor poate face deseori diferenţa între succesul sau eşecul afacerii. Managementul intern al creanţelor este o activitate costisitoare, care implică deseori o mulţime de proceduri şi documente. Facturile, ordinele de plată, ofertele, extrasele de cont sunt de obicei primite sub formă fizică, prin poştă sau fax, şi sunt dificil de gestionat. Deseori, pentru companiile mici,
Pentru companiile mici şi mijlocii, care operează cu un capital limitat, un bun management al creanţelor poate face deseori diferenţa între succesul sau eşecul afacerii.
Managementul intern al creanţelor este o activitate costisitoare, care implică deseori o mulţime de proceduri şi documente. Facturile, ordinele de plată, ofertele, extrasele de cont sunt de obicei primite sub formă fizică, prin poştă sau fax, şi sunt dificil de gestionat. Deseori, pentru companiile mici, implementarea unor sisteme de contabilitate nu este rentabilă tocmai din cauza costurilor ridicate. Chiar dacă firmele pot acoperi aceste costuri, centralizarea informaţiei din documente, distribuirea şi crearea unui bun acces la acestea implică numeroase resurse umane şi sisteme performante. În plus, costul administrării şi colectării sumelor datorate depăşeşte deseori valoarea de colectat, ceea ce pune în pericol situaţia financiară a companiei.
Prin externalizarea acestui serviciu, eficienţa companiei poate fi mult mai bine controlată, reducând în acelaşi timp costurile. Cu un furnizor care să se ocupe de aceste aspecte, compania beneficiază de mai mult timp şi de mai multă flexibilitate pentru a se concentra pe obiective-cheie, cum ar fi mărirea producţiei, îmbunătăţirea calităţii serviciilor sau creşterea vânzărilor.
De cele