Constructorul ceh Skoda preconizeaza ca 2008 va fi anul cel mai prolific pentru vanzarile subcompactei Fabia, cu toate ca pe acest segment activeaza competitori ca Peugeot 207, Renault Clio sau VW Polo. Versiunea station wagon este pariul cehilor cu piata pentru anul viitor.
Obiectivul celor din Mlada Boleslav este de a vinde cu 10% mai multe exemplare ale modelului sau supermini in perioada urmatoare. In intreg anul precedent cehii au vandut 240.919 modele Fabia, in cele trei versiuni de caroserie hatch, sedan si station wagon, in crestere cu 6,5% fata de 2005.
Responsabilitatea de a sustine cresterea de 10%, dorita de mai mai marii companiei, va cadea pe umerii celei de-a doua generatii Fabia station wagon. Lansata in premiera la Salonul de la Frankfurt in septembrie, cea mai spatioasa varianta a subcompactei Fabia va fi comercializata pe principalele piete incepand cu luna ianuarie a lui 2008.
Anul trecut vanzarile versiuni station wagon, sau break, au reprezentat 47% din vanzarile de Fabia, un calcul simplu arata ca cehii au vandut aproximativ 115.000 exemplare ale acestei variante la nivel global. Cehii se asteapta ca ultima versiune de caroserie sa atraga mai bine de jumatate din clientii care se orienteaza spre achizitionarea unei Fabia.
Competitia se anunta acerba pentru station wagon-ul cehesc, competitorii Renault Clio si Peugeot 207 concepand versiuni de caroserie similare pentru modelele lor subcompacte. Skoda a fost insa printre primii producatori europeni care au oferit o varianta mai spatioasa pentru hatchul lor.
Viitoarea generatie va imprumuta numeroase elemente vizuale si tehnice de la Roomster, model ce a dat tonul la noua identitate de marca Skoda. Spatiul pentru bagaje va fi de 460 de litri, cu 54 de litri mai mult decat precedenta generatie.
Cei de la Skoda isi vor dezamagi fanii modelului Fabia sed