Unul din cele mai curajoase si controversate concepte de marketing ale prezentului il trimite pe consumator intr-o turma, alaturi de altii asemeni lui. Creatorul conceptului, Mark Earls, sustine ca intregul univers functioneaza dupa acest sistem, care ii ofera coerenta si coeziune. Prezent la Bucuresti cu ocazia evenimentului Inspire 2008, organizat de Evensys, Earls ne arata cum “turma” poate fi activata printr-o simpla schimbare de atitudine.
Wall-Street: Dupa prezentarea de azi, cred ca toata lumea isi pune aceeasi intrebare: cum poti pune in practica conceptul de marketing de turma?
Mark Earls: In principiu, conceptul meu iti ofera posibilitatea de a face lucruri noi, neobisnuite si creative. Renuntarea la vechile concepte e dificila, insa recompensa va fi distractiva si valoroasa.
Pentru inceput, trebuie sa iti descrii audienta in functie de grupurile sociale din care face parte, sa analizezi fiecare “trib” in care acestia traiesc. Grupurile tale sunt probabil familia, prietenii, fostii prieteni, oamenii alaturi de care ai practicat vreun sport, jurnalistii, jurnalistii din zona de business. Faci parte din toate aceste grupuri.
Wall-Street: Renuntati, deci, la segmentarea clasica a publicului in functie de varsta, sex, statut social, venituri?
Mark Earls: Da, aceste variabile nu sunt foarte folositoare. Le poti folosi ca punct de pornire, dar nu iti spun foarte mult. Trebuie sa te uiti la grupuri de oameni. Mai mult decat atat, pe noi ne intereseaza sistemele prin care oamenii interactioneaza intre ei, nu indivizii luati in parte. Un individ poate sa faca sau sa nu faca ceea ce iti doresti tu, dar daca reusesti sa faci sistemul sa functioneze asa cum vrei, atunci chiar ai realizat ceva.
Pentru ca oamenii fac parte din foarte multe grupuri diferite, tu, ca marketer, trebuie sa gasesti grupurile care sunt interesante si relev