Vanzarile de masini noi din import au crescut cu 51,8% in primele zece luni ale anului, pana la aproape 167.000 de unitati, in timp ce marcile autohtone au inregistrat o scadere de peste 8%, conform statisticilor remise de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Vanzarile cumulate ale Dacia si Daewoo au totalizat in primele zece luni 92.340 masini, in scadere cu 8,3% fata de cele peste 100.000 comercializate de cei doi producatori autohtoni in intervalul ianuarie – octombrie 2006. Autoturismele produse in Romania au reprezentat 35,8% din cele peste 258.000 de masini comercializate pe piata romaneasca in primele zece luni ale anului, restul de 64,2% provenind din import.
In primele zece luni ale anului, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 4%, pana la 77.991 masini, dupa ce in intervalul ianuarie – octombrie 2006 cel mai mare producator roman vanduse aproximativ 81.000 de masini. Dacia a avut, in primele zece luni, 28% din piata auto romaneasca, iar Daewoo – celalalt producator autohton – a avut o cota de piata de 4,8%. Vanzarile producatorului craiovean au scazut cu 28%, pana la 14.349 masini. Despre Dacia se poate vorbi de un declin al vanzarilor pe fondul saturarii publicului tinta, fenomen ce se va mentine pana la lansarea unor noi modele.
Renault a fost in primele zece luni cea mai vanduta marca de import, cu 24.292 autoturisme comercializate, cifra cu 41% mai mare decat cea din intervalul ianuarie – octombrie 2006. Pe locul doi s-a situat Volkswagen, marca ale carei vanzari au crescut cu aproape 60%, pana la 19.249 masini. Pe podiumul celor mai vandute marci de import urca si Skoda, ale carui vanzari au crescut cu 14%, pana la 18.885 masini.
Pe locul patru in ceea ce priveste vanzarile producatorilor straini s-a situat Opel, care a inregistrat vanzari cu 80% mai mari, in intervalul mentionat,