Romanii considera ca sarmalele, branzeturile, caltabosii si palinca sunt principalele produse traditionale ale tarii, releva un sondaj national realizat in luna noiembrie de Gallup Organization Romania pentru Agentia de Strategii Guvernamentale.
Astfel, intrebati care sunt cele mai importante produse traditionale ale Romaniei, majoritatea celor intervievati (40%) au raspuns sarmalele, 14% branzeturile si lactatele, 13% carnati, caltabosii si slanina, iar 12% au indicat tuica, palinca si afinata.
La intrebarea care este cel mai frumos loc din Romania pe care l-ar prezenta unui strain, majoritatea raspunsurilor primite au vizat zonele montane (13%), litoralul (9%), orase din Moldova (6%), manastirile (5%).
In acelasi timp, potrivit sondajului, primele lucruri care le vin romanilor in minte si de care sau pentru care se simt mandri de origine sunt patriotismul (24%), caracteristicile poporului - ospitalitate, harnicie (7%), cultura (4%), zonele geografice (4%), traditiile si obiceiurile pastrate (4%), istoria tarii (3%). 5% dintre intervievati au raspuns ca nu sunt mandri ca sunt romani.
Studiul a fost efectuat pe un esantion de 1.153 persoane de peste 17 ani, considerat reprezentativ pentru populatia adulta a Romaniei, cu o eroare de +/-2,9% la un nivel de incredere de 95%.
Romanii considera ca sarmalele, branzeturile, caltabosii si palinca sunt principalele produse traditionale ale tarii, releva un sondaj national realizat in luna noiembrie de Gallup Organization Romania pentru Agentia de Strategii Guvernamentale.
Astfel, intrebati care sunt cele mai importante produse traditionale ale Romaniei, majoritatea celor intervievati (40%) au raspuns sarmalele, 14% branzeturile si lactatele, 13% carnati, caltabosii si slanina, iar 12% au indicat tuica, palinca si afinata.
La intrebarea c