Compania de Autostrazi va da ordinul de incepere a lucrarilor la tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei al autostrazii Bucuresti-Brasov in februarie 2008, sectorul Bucuresti-Ploiesti urmand sa fie finalizat in 2009, a declarat, sambata, la Realitatea TV, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
"Pentru tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei (19 km) suntem pregatiti ca la inceputul anului viitor, in jurul datei de 1 februarie, sa dam ordinul de incepere a lucrarii. Firma de constructii trebuie sa finalizeze proiectarea pentru ca s-a mers pe sistemul de proiectare si executie la aceiasi companie", a precizat ministrul.
Oficialul Ministerului Transporturilor a explicat ca tronsonul Ploiesti-Comarnic nu este prioritar atat timp cat exista un drum cu patru benzi care poate face fata traficului in zona.
"Prioritar pentru noi este tronsonul Comarnic-Brasov si deja am selectat consultantul care va asigura asistenta tehnica, juridica si financiara. Studiul de fezabilitate si indicatorii economici sunt aprobati, am dat anuntul de participare pentru calificare, iar pana la finele lunii martie vom finaliza toate documentele pentru faza de calificare pentru alegerea constructorului", a declarat ministrul.
Orban a mai spus ca tronsonul Comarnic-Brasov se va face in parteneriat public-privat prin concesiune, mai exact constructorul va aduce finantarea. "Finantarea nu se va face de la bugetul de stat, ci din taxa pe care o vor plati cei care vor utiliza aceasta autostrada".
Autostrada Bucuresti Brasov va fi corelata cu autostrada Brasov Cluj - Bors si va asigura o legatura directa intre Romania, centrul si vestul Europei. Traseul autostrazii incepe din Sectorul 2 al municipiului Bucuresti si se continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova.
Autostrada a fost impartita in patru tronsoane, respectiv Bucuresti-Moara Vla