La Salonul Auto de la Tokyo, constructorul nipon a expus nu mai puţin de 18 concepte, printre care şi CR-Z, urmaşul lui CR-X. Miza pe ecologie. Aceasta este se pare direcţia pe care o urmează La Salonul Auto de la Tokyo, constructorul nipon a expus nu mai puţin de 18 concepte, printre care şi CR-Z, urmaşul lui CR-X.
Miza pe ecologie. Aceasta este se pare direcţia pe care o urmează proiectanţii de la concernul din Tochigi. Conceptul prezentat la Salonul de la Tokyo este urmaşul popularului model CR-X compact sport coupe. Gândit ca un vehicul cu consum şi emisii reduse, Honda CR-Z este propulsat de sistemul hibrid IMA. Deşi numele - Compact Renaissance Zero - pare să sugereze mai degrabă sfârşitul unei game, Honda vrea să puncteze lansarea unei noi generaţii de autovehicule.
Cu alte cuvinte, niponii pornesc de la zero în conceperea unui automobil compact, adaptat noilor deziderate ale mileniului XXI. Tot către zero tinde şi poluarea noii maşini, pentru care a fost adoptată soluţia propulsiei hibride gaz-electric.
Asociat cu o structură autoportantă, din materiale inovatoare extrem de uşoare, conceptul este capabil de emisii poluante foarte scăzute, în paralel cu performanţe dinamice de invidiat. "Maşinile-hibrid au fost întotdeauna produse de nişă, iar designul unei maşini-hibrid a fost bazat, în special, pe practicalitate şi versatilitate", a declarat directorul de mediu al Honda, John Kingston.
Reprezentantul companiei a confirmat că un autovehicul din gama sport compact, bazat pe conceptul Honda CR-Z, va intra pe linia de producţie. Versiunea de producţie va fi un compact sport, de categorie uşoară, cu propulsie hibridă.
Designul caracterizat de sloganul "Futuristic and Dynamic" pune accent pe aerodinamică, simplitate şi inovaţie în rezolvarea eternului conflict "estetic versus practic". Muchiile puternice ale caroseriei sub