- Extern - nr. 231 / 26 Noiembrie, 2007 Colaps in circulatia feroviara germana! Greva mecanicilor de locomotiva, care revendica o retributie mai buna, continua si in aceasta luna cu momente de respiro. Conducerea Bundesbahrului nu cedeaza. Pierderile estimate la 50 de milioane/zi pot atinge cresteri in progresie geometrica/miliarde, afectand ramurile industriale dependente. Dopul de circulatie pe autostrazi se extinde la 500 de kilometri. In constructii, muncitorii romani si polonezi, neprimind salariile de doua _ trei luni (diminuate la 1,95 euro/ora), s-au postat in fata santierelor. O tanara reportera, care nu pare a fi intimidata de aroganta sefilor ("Muncitorii sunt platiti corect. Nu dam detalii!"), prezinta dovezile acuzatoare. Procuratura este contactata. Avand in dotare camere de luat vederi camuflate, televiziunea n.t.v. reuseste sa inregistreze si incercarile ulterioare ale conducerii de a linisti temporar spiritele printr-o printr-o suma modica de 200 euro pe persoana. Tot in aceste zile se reia procesul intentat fostului director al concernului Volkswagen, Peter Hartz, si colegilor din conducere, care au cheltuit, prin decontare, 2,6 milioane de euro in scopuri private (hoteluri, lux, bijuterii, prostituate). Klaus Volkert, presedintele comitetului V.W in lume, si-a intretinut amanta din Brazilia, in cadrul "relatiilor interculturale", platindu-i excursii in Panama, Cuba, India, Jamaica, Italia, Cehia si Ungaria, in valoare de 400.000 de euro. Peter Hartz este initiatorul Reformei sociale din 2004, Agenda 2010, cu componenta Hartz, un program sever de reducere a somajului, vizand stimularea interesului in cautarea locurilor de munca. Prin aplicarea terapiei de soc, Hartz-4, mii de someri sunt frustrati de ajutorul aferent sau clasati in categoria ajutorului social, care nu mai asigura cadrul financiar indispensabil revenirii in campul muncii. Statistic,