Consumatorii adoră să fie recompensaţi cu carduri-cadou dar, paradoxal, de cele mai multe ori nu le folosesc, se arată într-un studiu al Centrului de Cercetare a Consumului. Astfel, 27 la sută dintre persoanele care au primit un card- cadou declară că nu l-au folosit până acum. Dintre aceştia, mai mult de jumătate se justifică prin lipsa timpului, 35 de procente spun că nu le-a plăcut ce au găsit în magazinele respective, iar restul declară că au uitat că îl au. Chiar şi aşa, majoritatea firmelor intenţionează să îşi răsplătească angajaţii, de sărbători, cu astfel de carduri. Industria de profil oferă acum carduri cadou la saloane de înfrumuseţare, supermarketuri şi restaurante.
Totuşi, în 2006, suma totală a cadourilor de pe card nefolosite a trecut de 8 miliarde de lei, bani care intră în conturile companiilor care le emit, după expirarea termenului de valabilitate. Deşi specialiştii în servicii financiare spun că astfel de carduri sunt în mare parte inutile, consumatorii sunt încântaţi când le primesc, firmele scapă de alte cheltuieli în preajma diferitelor eveniment, dar tot emitenţii lor sunt cei mai câştigaţi. Acestea au fost primite bine pe piaţă, în primul rând datorită posibilităţii de a alege cadoul, sau de a plăti mai puţin pentru acesta, în condiţiile în care valoarea produsului ales o depăşeşte pe cea de pe card. Cei mai încântaţi de cardurile cadou sunt tinerii. 98 la sută dintre adolescenţii cu vârsta cuprinsă între 14 şi 19 ani declară că au cumpărat sau au primit un astfel de card, cu o valoare de circa 53 de dolari. (E.H.)
Consumatorii adoră să fie recompensaţi cu carduri-cadou dar, paradoxal, de cele mai multe ori nu le folosesc, se arată într-un studiu al Centrului de Cercetare a Consumului. Astfel, 27 la sută dintre persoanele care au primit un card- cadou declară că nu l-au folosit până acum. Dintre aceştia, mai mult de jumătate s