Care este documentul justificativ în baza căruia se poate imputa marfa constatată lipsă din gestiune cu ocazia inventarierii? Care sunt înregistrările contabile pentru această operaţiune şi care sunt prevederile referitoare la taxa pe valoarea adăugată şi la deductibilitatea cheltuielii? Luminita Dumitru - Focsani Inventarierea, conform prevederilor Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv aprobate de Ordinul nr. 1.753/
Care este documentul justificativ în baza căruia se poate imputa marfa constatată lipsă din gestiune cu ocazia inventarierii? Care sunt înregistrările contabile pentru această operaţiune şi care sunt prevederile referitoare la taxa pe valoarea adăugată şi la deductibilitatea cheltuielii?
Luminita Dumitru - Focsani
Inventarierea, conform prevederilor Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv aprobate de Ordinul nr. 1.753/2004, se materializează prin înscrierea elementelor de activ şi de pasiv, fără spaţii libere şi fără ştersături, în formularul „Lista de inventariere“ (cod 14-3-12). Acest formular serveşte ca document pentru stabilirea lipsurilor şi a plusurilor de bunuri şi valori, constatate cu ocazia inventarierii, precum şi pentru constatarea deprecierilor.
Toate bunurile ce se inventariază se înscriu în listele de inventariere, care trebuie să se întocmească pe locuri de depozitare, pe gestiuni şi pe categorii de bunuri. Pe ultima filă a listei de inventariere, gestionarul trebuie să menţioneze dacă toate bunurile şi valorile băneşti din gestiune au fost inventariate şi consemnate în listele de inventariere în prezenţa sa. De asemenea, acesta menţionează dacă are obiecţii cu privire la modul de efectuare a inventarierii. În acest caz, comisia de in