Consumatorii de lux nu mai au încredere în produsele de profil, se arată într-un Index de Studiu al Pieţei Bunurilor de Lux. În ultima perioadă, consumatorii de lux au cheltuit cu 20 la sută mai puţin decât aceeaşi perioadă a anului trecut, aceasta fiind cea mai dramatică scădere din ultimii trei ani.
Cercetătorii încearcă să explice trendul descendent prin faptul că piaţa bunurilor de lux nu a mai fost atât de atractivă, iar producătorii nu au mai investit în oferte şi campanii publicitare la fel de mult. Scăderea încrederii consumatorilor a apărut şi ca urmare a creşterii preţului la benzină, întârzierilor din sectorul imobiliar, sau neîncrederea tot mai mare în politicieni şi deciziile lor. Dacă nu îşi cheltuiesc averea pe lucruri, bogătaşii o cheltuiesc pe „experienţe”
Dacă cele mai slabe vânzări le-au avut accesoriile, îmbrăcămintea, bijuteriile , ceasurile şi decoraţiunile interioare, creşteri semnificative s-au înregistrat la agenţiile de turism, restaurante şi cabinete spa. Cercetătorii spun că dacă se menţine această tendinţă până la sfârşitul anului, producătorii bunurilor de lux vor avea de trecut un test destul de greu, iar unii vor fi nevoiţi să reducă din preţ. (E.H.)
Consumatorii de lux nu mai au încredere în produsele de profil, se arată într-un Index de Studiu al Pieţei Bunurilor de Lux. În ultima perioadă, consumatorii de lux au cheltuit cu 20 la sută mai puţin decât aceeaşi perioadă a anului trecut, aceasta fiind cea mai dramatică scădere din ultimii trei ani.
Cercetătorii încearcă să explice trendul descendent prin faptul că piaţa bunurilor de lux nu a mai fost atât de atractivă, iar producătorii nu au mai investit în oferte şi campanii publicitare la fel de mult. Scăderea încrederii consumatorilor a apărut şi ca urmare a creşterii preţului la benzină, întârzierilor din sectorul imobiliar, sau neîncrederea tot mai mare în