• Chiar daca acestea sunt acceptate de Serviciul National de Evaluare a Manualelor, nu toti profesorii le accepta din cauza faptului ca unele nu respecta programa scolara • "O parte dintre cadrele didactice se opun pentru ca ori nu satisfac rigorile programei scolare, desi au fost acceptate, ori le resping din punctul de vedere al design-ului instructional si au rezerve in folosirea lor la clasa", a declarat Constantin Chirila, inspector de matematica
Situatia manualelor alternative continua sa fie o problema spinoasa in randul profesorilor. Astfel, chiar daca acestea sunt acceptate de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT), sunt privite cu ochi critici de multe cadre didactice. "Opiniile sunt impartite in privinta folosirii manualelor alternative din diferite motive. Unii profesori nu le accepta deoarece ori nu satisfac rigorile programei scolare, desi au fost acceptate, ori le resping din punctul de vedere al design-ului instructional si au rezerve in folosirea lor la clasa. Unele manuale sunt centrate mai mult pe concepte si mai putin pe exemple de invatare. Din acest motiv apar si multe auxiliare pe care le folosesc cadrele didactice pe langa manuale", a declarat Constantin Chirila, inspector de matematica in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi.
Sistemul de invatamant prevede respectarea programei analitice, aceasta fiind esenta care trebuie sa se regaseasca in cadrul tuturor manualelor. Astfel, manualul nu face decat sa devina un auxiliar de invatare. Nu manualul este documentul principal, ci programa analitica, dar care nu este intotdeauna respectata in realizarea acestora, desi acestea sunt trecute prin Serviciul National de Evaluare a Manualelor. "Noi nu lucram dupa manual in mod special. Acesta este un auxiliar, un material ajutator, noi lucram dupa programa si urmarim atingerea compe