Andrei Rosca analizeaza pe blogul sau de pe basicmarketing.ro unul dintre cele mai importante procese care tin de domeniul comportamentului consumatorului si anume procesul decizional de cumparare. Andrei explica ca sunt 5 etape pe care le parcurgem (constient sau nu) in momentul in care trebuie sa luam decizia de a cumpara sau nu un produs.
Cele 5 etape sunt:
1. Aparitia unei nevoi nesatisfacute- Consumatorul observa (sau este deranjat de) o diferenta destul de mare intre modul in care ii este satisfacuta o nevoie in acel moment si modul in care i-ar placea sa fie satisfacuta.
2. Cautarea de informatii si identificarea alternativelor-Consumatorul observa (sau este deranjat de) o diferenta destul de mare intre modul in care ii este satisfacuta o nevoie in acel moment si modul in care i-ar placea sa fie satisfacuta.
3. Evaluarea mentala a alternativelor-Se identifica criteriile si se hotaraste cat de important este fiecare dintre ele
4. Rezultatul evaluarii (decizia)-Dupa ce au fost evaluate alternativee exista 4 variante: decizia de a cumpara produsul, decizia de a nu cumpara produsul, decizia de a amana cumpararea produsului si decizia de a inlocui produsul initial cu un altul.
5. Evaluarea post-cumparare-O etapa pe care multi marketeri o ignora, se refera la cum se simte consumatorul odata ce a achizitionat produsul.
citeste mai mult si dezbate pe blogul lui Andrei Rosca Andrei Rosca analizeaza pe blogul sau de pe basicmarketing.ro unul dintre cele mai importante procese care tin de domeniul comportamentului consumatorului si anume procesul decizional de cumparare. Andrei explica ca sunt 5 etape pe care le parcurgem (constient sau nu) in momentul in care trebuie sa luam decizia de a cumpara sau nu un produs.
Cele 5 etape sunt:
1. Aparitia unei nevoi nesatisfacute- Consumatorul