Un sfert din vânzările anuale ale celui mai mare magazin on-line din lume sunt realizate în luna decembrie. Sursa: Reuters
Patru miliarde de dolari. Aceasta este valoarea estimată a vânzărilor care vor fi realizate de Amazon.com, cel mai mare magazin on-line din lume, în luna decembrie. Cărţi, DVD-uri, electronice şi bunuri de larg consum, toate sunt înghesuite în cele treizeci de depozite amplasate în Statele Unite, Europa şi Asia ale retailerului şi aşteaptă să plece către clienţii din toată lumea. Zilnic, circa 50 de milioane de vizitatori intră pe site-ul Amazon, iar în perioada de dinaintea Crăciunului se realizează mai bine de un sfert din totalul vânzărilor anuale.
În Statele Unite, se dă start la achiziţia de cadouri în prima luni de după Ziua Recunoştinţei (26 noiembrie, anul acesta - n.r.), denumită şi „Cyber Monday“ (lunea virtuală - n.r.). În mai puţin de treizeci de zile, vânzările magazinelor on-line americane vor atinge 31 de miliarde de dolari, în creştere cu aproape 20% faţă de anul trecut, potrivit estimărilor companiei de consultanţă eMarketer, citată de Reuters.
Criza dot-com-urilor din 2000, generată de supraevaluarea acţiunilor companiilor cu afaceri pe internet, a dus la dispariţia mai tuturor magazinelor care vindeau exclusiv on-line.
Cu puţine excepţii, aşa cum este Amazon, vânzările pe internet continuă să fie dominate de paginile web ale retailerilor tradiţionali, aşa cum sunt Wal-Mart, Circuit City, Best Buy şi Target. Aşa se explică faptul că mai bine de 10% din totalul vânzărilor în perioada Crăciunului sunt realizate de un singur jucător, Amazon.
Afacere cu cărţi,începută în garaj
Amazon a fost fondat în 1994 de Jeff Bezos, a cărui avere este estimată astăzi de „Forbes“ la 4,4 miliarde de dolari. După tipicul oricărei afaceri americane de succes, a început în