În primele 10 luni ale anului, numărul de reclame la televiziune, presă şi radio a crescut cu 40% faţă de anul trecut În acest an, produsele de îngrijire orală au prins curaj pe
În primele 10 luni ale anului, numărul de reclame la televiziune, presă şi radio a crescut cu 40% faţă de anul trecut
În acest an, produsele de îngrijire orală au prins curaj pe "arena" publicităţii. Volumul brut de publicitate pentru periuţele de dinţi a crescut cu 93% faţă de anul trecut, iar pentru mărcile de apă de gură s-a majorat de 159 de ori.
Se spune că durerea de dinţi şi... strânsura de pantofi sunt cele mai cumplite suferinţe ale omului. Pastele de dinţi şi periajul corect pot preîntâmpina prima suferinţă. (La cea de-a doua, vezi programul cizmarului...) Se ştie că românii nu sunt mari consumatori de pastă de dinţi. Potrivit statisticilor europene, ocupăm locuri codaşe în statisticile referitorare la consumul pe cap de locuitor.
În această situaţie, producătorii de pastă de dinţi desfăşoară campanii ample pentru educarea publicului. De obicei, pasta de dinţi revine în atenţia românului când are probleme dentare, când copilului i s-a rupt un molar şi trebuie dus la medic sau când... încep să-i cadă dinţi (dar în această situaţie este recomandată o apă de gură pentru proteza dentară.)
Bugetele pentru promovarea produselor de îngrijire orală (paste, periuţe şi soluţii de ingienizare - aşa-numita "apă de gură") sunt pe măsura consumului. Modeste. Conform monitorizărilor Alfa Cont, în primele 10 luni ale acestui an, campaniile pe televiziune, presă scrisă şi radio, au însumat 48.889 de inserţii publicitare, reprezentând un volum brut de 96,8 milioane de euro (acesta fiind calculat pe tarifele-listă.) Volumul net (adică banii care au intrat în mass-media), potrivit analiştilor pieţei de publicitate, nu depăşeşte 15 milioane de euro.
Anul 2007 par