» Volumul "Starbucked" vorbeste
despre ascensiunea uimitoare a companiei Starbucks, prezenta de curand si in Bucuresti. The Wall Street Journal a facut recent o recenzie a cartii.
» Infiintata in 1971, compania a crescut
intr-un ritm uluitor in anii ’90, ajungand la 10.000 de locatii, si a anuntat
ca planuieste sa deschida inca 10.000 de magazine in urmatorii patru ani.
» Preturile ridicate simbolizeaza nu doar calitate, ci chiar lux, iar vocabularul specializat ("venti", "doppio" si altele asemenea) ridica o forma obisnuita de consum la nivel de gust cosmopolit.
Starbucks – anunta odata publicatia The Onion – "isi continua expansiunea rapida inaugurand o noua locatie in toaleta barbatilor dintr-un magazin Starbucks mai vechi". In realitate, nu s-a ajuns atat de departe – inca, spune The Wall Street Journal. Cu toate astea, Starbucks a cofeinizat Statele Unite si lumea. Acum, exista peste 10 mii de magazine raspandite pretutindeni pe continentul nord-american (peste 170 numai in Manhattan) si peste 4.000 in 40 de tari, din Bahrein in Brazilia. Magazinele Starbucks au devenit un simbol al retail-ului, o obisnuinta cotidiana si un loc de popas noaptea tarziu. "Singurul fel in care companiile de petrol ar putea sa faca si mai multi bani", glumea Jay Leno in urma cu doi ani, "ar fi sa sape dupa petrol si sa dea de cafea Starbucks". In cartea "Starbucked", Taylor Clark isi propune sa explice acest succes uluitor, oferind pe parcurs o istorie amuzanta, instructiva si surprinzator de echilibrata a vietii de pana acum a companiei.
Scriitorul Gordon Bowker, creatorul Starbucks
Primul Starbucks a fost creatia scriitorului din Seattle Gordon Bowker, care in anii ’70 calatorea lunar pana la Vancouver (450 de kilometri dus-intors) pentru a cumpara boabe de calitate pentru propria placere de bautor de cafea. In cele din u