De doi ani incoace, ne bucuram de o crestere din ce in ce mai accelerata a “live entertainment”-ului in Romania. Estimata la aproximativ 12 milioane de euro anul acesta, piata concertelor live va creste cu pana la 100% in 2008, potrivit producatorului de evenimente Bert van Horck.
Pentru ca artisti de talia Depeche Mode sau Rolling Stones sa interpreteze pentru publicul roman, se pune in miscare un sistem complex, format din agenti, sponsori, promoter-i si producatori. Ca in orice sistem, si in cel al showbiz-ului se mai blocheaza cate o rotita.
“S-au intamplat multe pe piata evenimentelor live in ultimul an: am avut Coke Live, Rolling Stones, Julio Iglesias, George Michael, B’Estival. Piata s-a dezvoltat, in sfarsit, insa nu a adus atatea succese precum ne-am fi asteptat. Uneori, s-a produs chiar inversul efectului dorit de sponsori si promoter-i”, a declarat, in cadrul unui interviu acordat Wall-Street, producatorul de origine olandeza Bert van Horck.
La 51 de ani, van Hock are o experienta de peste doua decenii in industria organizarii de evenimente, din care 16 ani in cea a evenimentelor muzicale. Din 1995 pana in 2005 a lucrat pentru Live Nation, cel mai mare organizator de evenimente live din lume. In Romania, Bert van Horck s-a ocupat de organizarea concertelor Depeche Mode, Shakira si B’Estival, din postura de colaborator al Emag!c Entertainment.
Despre piata romaneasca de live entertainment, producatorul crede ca difera de cele din vestul Europei prin doua aspecte importante. “Cea mai mare problema in Romania e ca oamenii nu isi permit sa cumpere bilete de concert la preturile pe care le platesc cei din Europa Occidentala, Statele Unite sau Japonia. Daca in aceste tari, intrarea la concert costa 120-200 de euro, aici aceleasi bilete sunt puse in vanzare pentru 25 de euro. Asta inseamna ca piata romaneasca e mult mai dependenta de spo