Eirik Solheim este project manager in departamentul de new media al Norwegian Broadcasting Corporation – cel mai mare trust de presa din Norvegia. Invitat al conferintei NetCamp, organziata de Evensys, Solheim contureaza peisajul mediatic norvegian si isi expune concluzia: viitorul apartine online-ului si lui YouTube.
Wall-Street: Ce fel de proiecte realizati in cadrul Norwegian Broadcasting Corporation?
Eirik Solheim: In cadrul departamentului de new media al companiei, eu lucrez, in principal, pe partea de Internet. Incerc sa pregatesc compania pentru ceea ce se va intampla in viitor si incerc sa gasesc cele mai bune raspunsuri la intrebarea “Cum ne putem distribui eficient continutul pe Internet”?
Wall-Street: Cum arata viitorul televiziunii in online?
Eirik Solheim: Se pare ca tot mai multi oameni vor continutul nostru in mediul online. Datorita licentei de televiziune comerciala, noi avem oportunitati imense de exploatare a Internetului. Nu trebuie sa pierdem prea mult timp incercand sa dezvoltam modele de business, Norwegain Broadcasting Corporation are oameni special desemnati pentru asta. Misiunea noastra este doar sa ajungem la cat mai multi norvegieni, prin canalul pe care ei il folosesc cel mai mult: Internetul.
Oamenii isi doresc sa detina mai mult control asupra continutului. Noi eram obisnuiti sa le spunem: “Voi trebuie sa va uitati la stiri acum, pentru ca noi acum le transmitem”. Pe Internet, utilizatorii pot decide singuri cand urmaresc stirile sau orice alt continut. Cu toate acestea, pe televiziunea traditionala, atragem audiente mult mai mari decat in online, cel putin deocamdata.
Wall-Street: Ce audienta are Norwegian Broadcasting Corporation, in varianta traditionala?
Eirik Solheim:Populatia Norvegiei este de aproximativ patru milioane de locuitori. Atunci cand ne difuzam emisiunile cele mai po