Istorii si consecinte – cu acest gind am plecat de la expozitia lui Peter Jacobi deschisa la Muzeul National de Istorie al Romaniei. In perioada 2004-2005 el s-a aflat in postura de Peregrin prin Transilvania – acesta este si titlul expozitiei sale – pe meleagurile altadata locuite de sasi. In zona Sibiului, a Brasovului, la Bistrita sau in Banat, cu aparatul de fotografiat in mina, Peter Jacobi a facut sute de fotografii, marturii, de cele mai multe ori cutremuratoare, ale unui destin, ce nu ar trebui acum sa lase loc indiferentei.
Inainte de a vorbi despre semnificatia acestor documente fotografice – un semnal de alarma ce trebuie sa determine o atitudine imediata din partea autoritatilor locale, dar si a celor care au in grija patrimoniul cultural al acestei tari – trebuie sa spunem citeva cuvinte despre autorul acestei expozitii.
Peter Jacobi a absolvit sectia de sculptura a Universitatii de Arte din Bucuresti in 1961. Artist de succes inca din primii ani, in 1970 participa, impreuna cu alti artisti romani, la Bienala de la Venetia. Dupa acest moment el se stabileste in Germania, unde are o bogata activitate expozitionala, dar totodata desfasoara si o cariera didactica, ca profesor la Universitatea de Arte Aplicate din Pforzheim.
Revenirea la Bucuresti in anul 1993 la ARTEXPO cu o expozitie personala, itinerata in citeva mari muzee din tara, apoi in 2002 cu ampla expozitie intitulata semnificativ Palimpsest, deschisa la Muzeul National de Arta, Peter Jacobi avea sa dezvaluie atit celor care l-au cunoscut, dar mai ales tinerilor, imaginea unui artist matur, cu o activitate complexa, un important artist contemporan, de origine germana, nascut in Romania. Sculpturi, fotografii, instalatii, majoritatea cu caracter memorialistic, exploateaza o tematica ce investigheaza trecutul recent. Sculptura lui fructifica geometria simpla, modular