Pentru multi oameni, Craciunul inseamna un motiv serios de a pleca in vacanta, strans legat de obligatia aproape morala de a cheltui bani in scopul unei sarbatoari pline de semnificatie, chiar cu riscul unor credite ce s-ar putea lungi pana pe perioada verii, scrie site-ul Bankrate.com.
Potrivit Federatiei Nationale de Vanzari, fiecare american va cheltui pentu Craciunul de anul acesta in jur de 817 dolari, plus alti 107 dolari pentru serviciile de care au avut parte. Cu toate acestea, 70% din americani spun ca se concentreaza mai putin pe cadourile de Craciun si pe cheltuielile din vacanta de iarna, se arata intr-un studiu al Centrului Pentru un Vis American Nou.
Insa ce se intampla cu acei oameni, asemenea lui Scrooge, pentru care Craciunul se intuneca odata cu primul colind de la radio? Acei oameni care nu mai simt Craciunul din cauza cheltuielilor scapate de sub control? Acei oameni trebuie sa-si dea seama ca nu asa trebuie sarbatorit Craciunul, ci prin noi traditii sau prin obiceiuri demult apuse, pe cand consumerismul inca nu se nascuse.
Pentru cei care inca mai cred in Craciun, in spiritul Craciunului, in Mos Craciun, in ciocolata si portocale, nu e niciodata prea tarziu sa renunte la cadouri scumpe care nu inseamna mai nimic, la obiceiuri care n-au de-a face cu Craciunul, ci doar plaseaza fiecare familie in acel spirit de turma atat de popular in ziua de astazi.
Ce-i de facut? Craciunul poate avea din nou farmec prin schimbarea cadourilor, prin "Secret Santa" (Mos Craciun Secret), cand se fac biletele cu numele tuturor din familie si se cumpara cadou acelei persoane pe care ai extras-o, insa fara a se afla cine ii cumpara cadou cui.
O alta forma de a reinvia spiritul Craciunului este desemnarea unei persoane care sa faca regulile jocului de primit si oferit cadouri. Aceasta persoana vorbeste cu fieca