Adaptabilitatea si umorul negru al bucurestenilor sunt puse, de luni bune, la grea incercare – au de luptat, zilnic, cu efectele si provocarile unei metropole care arata ca dupa un cataclism: oriunde ai privi, nu vezi decat carosabile in reparatie, borduri desfacute sau conducte dezgropate. Viitorul va arata, pana la urma, daca supliciul locuitorilor a fost intemeiat sau nu.
Retinerea lui Adriean Videanu fata de un potential nou mandat in fruntea Primariei Capitalei este, indubitabil, relevanta. A devenit evident ca ambitiile sale nu includ rivalizarea Baronului Haussmann, drept care nici Micul Paris de odinioara nu are sansa renasterii traite, in secolul al XIX-lea, de metropola franceza. Pe parcursul ultimelor 30 de luni, Videanu a permis slutirea capitalei printr-o serie de cladiri pe cat de hidoase, pe atat de imense – vezi, de exemplu, monstruosul proiect din proximitatea Catedralei Sfantul Iosif. Fenomenul este insa valabil pentru intreaga tara: peste tot spatiile verzi sunt inghitite de mall-uri sau alte imobile comerciale, de cladiri de birouri sau parcari. Tranzactiile de rigoare se dovedesc, de regula, dubioase, desfasurate strict in beneficiul catorva afaceristi, dar in detrimentul nenumaratilor locuitori condamnati a-si duce traiul intr-o inanimata jungla de beton.
Dar cetatenii marilor orase sunt tracasati nu doar de edili si de aliatii de afaceri ai acestora – mai nou, pe scena haosului general si-a facut aparitia si armata. In vederea celebrarii Zilei Nationale, fortele armate au primit permisiunea inchiderii sau devierii traficului din zona de nord a capitalei, bulversand, ca atare, circulatia timp de mai multe zile. Nu a contat catusi de putin faptul ca, astfel, calvarul oamenilor deja chinuiti in blocajele rutiere cauzate de santierul generalizat devenea cu totul insuportabil. Date fiind demilitarizarea politiei si a Int