Aproximativ o treime din copiii români petrec, în medie, două ore pe zi în faţa micului ecran Raportul Consiliului Naţional al Audiovizualului în ceea ce priveşte influenţa programelor tv
Aproximativ o treime din copiii români petrec, în medie, două ore pe zi în faţa micului ecran
Raportul Consiliului Naţional al Audiovizualului în ceea ce priveşte influenţa programelor tv şi radio asupra copiilor arată că 52% din aceştia folosesc televizorul ca singurul mod de informare, dublu faţă de anul 2004.
Televiziunea rămâne canalul de informare la care copii sunt din ce în ce mai expuşi. De cele mai multe ori, ei ajung să nu mai facă diferenţa dintre realitate şi ficţiune, dintre personajele de pe sticlă şi lumea din jur. Aceasta pare să fie concluzia raportului CNA, "Expunerea copiilor la programele tv şi radio" (modele culturale ale comportamentului de consum), lansat ieri.
Rezultatele cercetării au fost efectuate pe un eşantion de 1.250 de copii, dar şi de părinţi. Studiul arată că televizorul color a pătruns în aproape 97% din gospodării din toatăă în 2004, 36% de familii aveau în casă două sau mai multe televizoare, în 2007 ponderea acestora a crescut de două ori. ţara. Mai mult, dacă în 2004, 36% de familii aveau în casă două sau mai multe televizoare, în 2007 ponderea acestora a crescut de două ori.
Aproape 35% din copiii chestionaţi au spus că petrec, în medie, două ore în faţa televizorului în timpul săptămânii. Totuşi, adevăraţii maniaci, cei care se uită la programele tv aproximativ şase ore, reprezintă doar 2%. Şcoala rămâne activitatea căreia copiii îi alocă cel mai mult timp (47%) şi este urmată îndeaproape de uitatul la tv (33%).
Cercetarea comandată de CNA relevă un lucru de care părinţii ar trebui să ţină cont: 47% din copiii cu vârste cuprinse între 11 şi 15 ani învaţă despre sexualitate de la televizor şi 54% din co