Responsabilii Primariei Capitalei recunosc ca fluidizarea traficului in Bucuresti nu se va rezolva nici in cativa ani de zile, informeaza "Gardianul" in editia de vineri. Cauzele principale ale circulatiei aproape imposibile sunt inmultirea hipermarketurilor din zone centrale si aglomerate, lipsa de dezvoltare a Metroului, precum si indisciplina in trafic.
Si totusi, autoritatile recunosc ca se confrunta cu o capacitate scazuta a sistemului stradal si incearca sa gaseasca trasee alternative. Directorul Directiei de Transport si Siguranta Circulatiei din Capitala, Gheorghe Udriste, sustine ca lucrarile de reparatii s-au finalizat deja pe un numar important de strazi. Acesta considera ca principalele cauze ale blocajelor din aceste zile sunt indisciplina in trafic si amplasarea centrala a hipermarketurilor.
Primaria Generala a Capitalei a decis sa nu mai autorizeze constructia altor hipremarketuri in Bucuresti. Ionut Popa, viceprimar general al Capitalei, a afirmat ca nu vor mai fi autorizate constructiile centrelor comerciale mari, a complexelor rezidentiale, concentratoare de volum mare de masini, fara studii de impact asupra traficului. In urma studiilor, ori se va decide ca nu se va mai construi deloc, ori se va astepta dezvoltarea carosabilului pentru preluarea traficului.
Totodata, viceprimarul Popa sustine ca una dintre solutiile fluidizarii traficului este sincronizarea sistemului de semaforizare, care sa preia fluxurile in functie de ora din zi si de weekend. Totodata, se va interzice virajul la stanga in anumite puncte critice.
Situatia va fi din ce in ce mai grava daca primariile nu cresc exigentele atunci cand incheie contracte pentru lucrarile edilitare, spun specialistii. Inainte se faceau studii de fezabilitate riguroase, pentru ca raspunderea era a statului. Acum, primariile arunca toata responsabilitatea