Creierul ierarhizează informaţia ca şi motorul de căutare
A gândi şi a utiliza popularul motor de căutare pe Internet – Google – pot părea două activităţi fundamental diferite. Ei bine, ele sunt izbitor de asemănătoare. Atunci când tastezi un cuvânt-cheie pe Google, reiese o listă de pagini web ce conţin respectivul cuvânt.
Ele sunt ordonate de Google în funcţie de importanţă, folosind o formulă bazată pe cât de “populară” este respectiva pagină (câte alte pagini se leagă de pagina iniţială, câte altele se leagă de primele “legate”, etc). Cercetătorii au demonstrat şi că linkurile mentale între cuvinte şi răspunsuri funcţionează la fel ca cele de Internet.
Similarităţile, explică cercetătorii, au la bază un principiu simplu: celulele (neuronii) care sunt ţinta mai multor conexiuni devin mai activi decât ceilalţi, tot astfel cum anumite linkuri de pe websituri sunt clasificate drept “mai importante”.
“Ideea este că putem obţine noi modele de memorie umană studiind proprietăţile unor sisteme de găsire a informaţiei al căror succes este dovedit”, scrie grupul de cercetătorii de la Universitatea California, Berkeley.
Studiul indică şi că ştiinţele ce vizează funcţionarea creierului ar putea să se îndrepte către găsirea şi crearea unor motoare mai bune de căutare şi de sisteme prin care informaţiile pot fi regăsite. “Problemele acestea sunt exploarate activ de ştiinţa computerelor, dar de acum se poate şi invers – soluţii bune pentru IT pot fi găsite şi studiind cum funcţionează creierul uman”. (E.F.)
Creierul ierarhizează informaţia ca şi motorul de căutare
A gândi şi a utiliza popularul motor de căutare pe Internet – Google – pot părea două activităţi fundamental diferite. Ei bine, ele sunt izbitor de asemănătoare. Atunci când tastezi un cuvânt-cheie pe Google, reiese o listă de pagini web ce conţin respectivul cuvânt.
Ele su