Creativii şi accounţii, două "specii" din familia advertisingului care se înţeleg de cele mai multe ori ca şoarecele şi pisica. Conflicte care apar cel mai des într-o agenţie se petrec Creativii şi accounţii, două "specii" din familia advertisingului care se înţeleg de cele mai multe ori ca şoarecele şi pisica.
Conflicte care apar cel mai des într-o agenţie se petrec între account (persoana care ţine legătura cu clientul) şi omul de creaţie. Sar scântei fie din cauza deadline-urilor, a diferenţelor de opinii asupra ideilor creative sau a capacităţii accountului de a vinde clientului idea copywriterului.
Când sunt solicitaţi să vorbească despre relaţiile încordate account-creativ, oamenii de publicitate sunt îngăduitori şi diplomaţi. E normal, nu ieşi în stradă să povesteşti vecinilor ce se întâmplă în "casă", "cum se ceartă mama şi cu tata".
Titus Dumitrescu, group creative director McCann-Erickson, spune că accounţii nu sunt o "subspecie": "Au şi ei orgoliu, au şi ei nervi. Sigur că apar discuţii, dar nu cred că suntem ca <> . Ei ne dau veştile proaste, că nu s-a aprobat ideea.
Tot ei ne spun că nu se înţelege nimic din ceea ce facem şi aşa ajungem să ne certăm. După care, ne împăcăm pentru că nu avem încotro. Nu cred că există vreun creativ care să nu se fi certat cu accounţii. Oricum, fără accounţi nu am avea pe cine să dăm vina."
Bogdan Mureşanu, senior copywriter la Next Advertising, recunoaşte că pot exista neînţelegeri între omul de creaţie şi cel care ţine legătura cu clientul: "Prin mai toate agenţiile în care am lucrat exista o vizibilă tensiune între cele două tabere. Acum nu mai consider această tensiune ca fiind una malignă".
"O specie" care vorbeşte romgleza
Vlad Lazăr, copywriter Headvertising, este un creativ "cuminte", care declară că nu a avut niciun conflict spectaculos cu accounţii. Ca să evite ast