Politica publicitara a principalelor companii din industria europeana alimentara si de bauturi, printre care si Coca-Cola, va fi schimbata, astfel incat sa incurajeze copiii sa duca un stil de viata mai sanatoas, au anuntat, marti, unsprezece firme, informeaza Reuters.
Firmele alimentare au ajuns la aceasta decizi dupa ce Uniunea Europeana a solicitat recent jucatorilor din industria alimentara sa foloseasca un sistem de comunicare comerciala care sa ii sustina pe parinti in alcatuirea unei diete adecvate si in alegerea unui stil de viata corect pentru copiii lor, se arata intr-un comunicat comun a unsprezece companii din domeniu.
Mai mult, companiile au fost de acord sa nu faca reclama produselor alimentare si bauturilor in timpul programelor televizate, pe paginile de internet sau in publicatiile tiparite care ar putea avea ca public-tinta copiii cu varsta sub 12 ani, cu exceptia produselor care intrunesc conditiile specifice de nutritie.
In plus, companiile, printre care se numara Coca-Cola Co, Groupe Danone, Burger King, Kellogg, Kraft Foods Inc, Mars Inc, Nestle, PepsiCo Inc si Unilever, nu se vor angaja in comunicari comerciale referitoare la produse alimentare si bauturi nici in spatiul scolilor primare, cu exceptia acelora unde administratia scolii a solicitat acest lucru sau a incheiat un acord in acest sens in scopuri educationale, potrivit comunicatului citat de Reuters.
Potrivit aceluiasi comunicat, firmele, care dau impreuna aproximativ doua treimi din banii cheltuiti anual pentru publicitatea pentru produse alimentare si bauturi in Uniunea Europeana, vor aplica masurile voluntar, pana la sfarsitul lui 2008. Fiecare dintre companii a acceptat sa publice angajamentele referitoare la publicitatea pentru copii pe o pagina speciala de internet in decursul urmatoarelor 12 luni.
Comisarul european pen