Cifra va fi atinsă în 2008, cu doi ani mai devreme decât era estimat. Sursa: Sorin Antonescu
Disponibilitatea românilorpentru cumpărături îi ia prinsurprindere chiar şi pereprezentanţii marilor lanţuride magazine. Directorul lanţului Carrefour,Jacobo Caller Celestino, estimeazăcă afacerea pe care o conduce va ajungela venituri de un miliard de euro în2008. Reprezentantul lanţului francezdeclara pentru EVZ, în urmă cu exactun an, că această cifră ar putea fi atinsăabia în 2010.
„Am revizuit estimările privindatingerea unei cifre de afaceri de unmiliard de euro, pe fondul creşterii vânzărilor peste aşteptările noastre, fenomendublat de expansiunea reţelei“, aspus Celestino ieri.
Carrefour are în prezent zece hipermarketuri,iar joi va mai deschide unul,la Brăila. La finele anului trecut, companiacontrola şase magazine. Retailerular putea ajunge la vânzări de peste 850de milioane de euro pe piaţa locală, pânăla finele anului, în creştere cu 40% faţăde anul trecut.
Vânzările realizate de cele 21 desupermarketuri Artima, lanţ pe careCarrefour l-a achiziţionat recent, nu sevor reflecta decât în mică măsură în cifrade afaceri a companiei de anul viitor.
„Deocamdată, achiziţia este analizată deautorităţile de concurenţă. Vom reuşi săfacem un rebranding al magazinelorpână la jumătatea anului viitor, astfelîncât supermarketurile vor contribuisemnificativ la cifra de afaceri aCarrefour de la începutul lui 2009“, aspus directorul general al Carrefour.
Cine mai face miliardul
La un miliard de euro se ridică vânzările tuturor magazinelor de electroniceşi electrocasnice din România sau vânzările de bere cumulate ale celor mai maripatru producători de pe piaţa locală.
Şi compania Selgros Cash&CarryRomânia ar putea atinge anul viitor pragulde vânzări de un miliard de euro.