In aceste zile, Asociatia Contrafort Iasi, in colaborare cu Antrec Iasi si Antrec Moldova, a demarat proiectul "A Moldavian Tour - promovarea turismului transfrontalier rural, etnografic si oenologic". Prin acest proiect, derulat pe parcursul unui an si doua luni, pana in luna februarie 2009, initiatorii urmaresc crearea unui ghid turistic care va cuprinde informatii detaliate despre turismul transfrontalier rural, etnografic si viticol, precum si o pagina web dedicata acestui tip de turism.
In sfarsit, prin acest proiect cu o linie de finantare a Programului de Vecinatate Romania-Republica Moldova, se poate spune ca o initiativa concreta de promovare a specificului rural din Moldova si Republica Moldova a prins contur. Dintre cele ce isi propune Asociatia Contrafort, se regaseste, in fond, crearea unui material cat mai detaliat despre turismul rural, cultural si oenologic (cum se prelucreaza vinul). Aceasta presupune cutreierarea zonelor rurale si notarea fiecarui element care ar putea starni interes turistic, in cele trei directii mentionate mai sus. "Practic, proiectul, cu o durata de 14 luni, isi propune documentarea stiintifica a monumentelor si siturilor istorice, a manifestarilor muzeelor si colectiilor particulare, a centrelor mestesugaresti active, a festivalurilor si manifestarilor de gen, podgoriilor si centrelor de degustare, pensiunilor traditionale, toate apartinand zonei rurale din regiunea eligibila si avand potential turistic. Ulterior, se va desfasura cercetarea de teren a locatiilor turistice pentru identificarea situatiei lor din mediul rural si din regiunile viticole, atat a celor deja cunoscute si semnalizate, cat si pentru identificarea unor noi puncte de interes. Se vor analiza, in afara atractiilor turistice in sine, posibilitatile de acces, de cazare, profilul traditional al zonei, informatii cu caracter social si istoric"