E clar: presa din Romania, indeosebi cea centrala, traverseaza o perioada naspa de tot. Tirajele sint pe chituci, iar viitorul nu suna bine deloc. Cotidiane ca Ziua, Evenimentul Zilei sau Gandul (fost Adevarul lui CTP), care altadata vindeau chiar si 130.000 de exemplare zilnic, au ajuns acum, conform BRAT, la 20.000 de ziare pe zi. Directorii sint disperati, nu stiu ce dracu sa mai faca sa revina pe linia de plutire. Costurile sint din ce in ce mai mari (un sef de departament la un ziar din Bucuresti are cam 1.000 de euro bani in mina), redactori si reporteri cacalau, mai sint si cheltuielile cu tiparitul, deci trebuie bani cacalau. Cuprinsi de disperare, sefii de gazete si mintile blocate de pe la departamentele de marketing vin cu idei din ce in ce mai hazlii, cum ar fi, de exemplu, aceea de a oferi CD-uri cadou. Cu filme. Filme de referinta, nimic de zis, de Oscar, premiate si raspremiate, dar tot filme sint.
Acum citiva ani se dadeau cadou bilete la filmele de la cinema. Apoi s-a trecut la excursii. La munte, la mare, la soacra, la circiuma din fata blocului. Dupa asta s-a facut pasul catre porci. De Craciun, ziarele taiau cite un porc si il ofereau prin tragere la sorti unui cititor. Aia mai curajosi s-au aventurat sa ofere ca mare premiu chiar si masini, si nu dintr-alea de jucarie! Acum vad ca se dau filme la tot cartieru’. Cotidianul Cotidianul din trustul lui S.O. Vantu a fost primul care a inceput aceasta campanie, iar intre timp ideea a fost copiata si de EvZ si Gandul. Ma astept ca ziarul Ziarul si saptaminalul Saptaminalul sa inceapa in perioada imediat urmatoare sa ofere cititorilor norocosi sansa de a avea un rol in filmele care se vor face la Hollywood. Decupezi 414.000 de taloane si, cu putin noroc, poti ajunge sa joci intr-o scena cu Angelina Jolie: tu ii bati la usa, iar ea, imbracata intr-un superb neglije, iti deschide si iti da punga