Taximetristii-pirat din Timisoara au protectie. Sau, daca nu au, haosul birocratic din Primarie si absenta unor controale serioase in trafic ii incurajeaza sa faca bani — implicit, evaziune fiscala — si chiar sa puna in pericol viata clientilor.
Autoritatile locale parca nu vad acesta situatie. Sau se fac ca nu vad. Cel putin, asta afirma presedintele Sindicatului Independent al Taximetristilor de Pretutindeni si vicepresedinte al C.N.S.L.R. Fratia pe probleme de transport. Tarife marite inainte de termen
Faptul ca aproape toti taximetristii timisoreni au ridicat tarifele de la 1,1 la 1,5 lei/km cu cateva saptamani inainte de termenul legal (15 decembrie) a provocat un imens scandal. Primaria Timisoara a fost acuzata ca nu ii sanctioneaza pe taximetristi pentru aceasta crestere, considerata ilegala. Leontin Herc, liderul sindical al taximetristilor, admite ca taximetristii au gresit cand au marit tarifele inainte de termen. Insa sustine ca o hotarare a Consiliului Local, din 2003, le permitea taximetristilor sa actualizeze tarifele in functie de inflatie. "Din noiembrie 2003 pana in noiembrie 2007 taximetristii nu au crescut tarifele niciodata. Noi, in baza acelei hotarari, puteam majora tarifele. Insa am asteptat la nesfarsit ca Primaria sa stabileasca niste tarife maximale, ca atunci cand marim preturile, sa nu depasim anumite cote", precizeaza sindicalistul.
Herc mai spune ca taximetristii au solicitat Primariei lunar, incepand cu aprilie, sa stabileasca un tarif maximal pe kilometru, pentru ca taximetristii sa se incadreze in el atunci cand maresc preturile, insa de la Primarie n-au primit raspuns la niciuna dintre adrese.
Primaria Timisoara sustine ca a executat unele controale, avertizand in scris dispeceratele si firmele de taximetrie, sa respecte tarifele legale. Si tot Primaria afirma ca a amendat trei operatori de transport cu a