Marile magazine se luptă pentru „spaţiu publicitar“ pe sacoşele clienţilor.
Lanţurile de magazine din SUA au găsit o nouă modalitate de a-şi face reclamă. Oferă clienţilor pungi rezistente, cu un design special, care pot fi reutilizate şi pe care este inscripţionat numele firmei. Astfel, clienţii ajung să se transforme în mici reclame publicitare umblătoare, comentează „New York Times“.
Pornind de la această metodă de a-şi face publicitate, patronii lanţurilor de magazine au decis să transforme pungile, odinioară folosite numai pentru transportarea produselor până la domiciliu, în accesorii la modă.
Firmele au făcut apel la graficieni cu experienţă pentru a pune la punct modele cât mai atractive de pungi. Competiţia dintre magazine este acerbă, iar patronii investesc milioane de dolari în aceste pungi. Rezultatele par să fie însă pe măsură.
Deja, în oraşe ca New York, Chicago şi Los Angeles, clienţii au început să trateze pungile primite de la magazine drept indispensabile, reutilizându-le câteva săptămâni sau chiar luni. Fie că-şi pun în ele rufele pentru a le duce la spălătorie, fie că le folosesc ca genţi de plajă, fie că-şi transportă cele trebuincioase peste zi, oamenii încep să devină dependenţi de aceste accesorii.
Fiţe cu mânere
„Este un ţel nedeclarat. Vrem ca oamenii să păstreze pungile“, a explicat Terron E. Schaefer, vicepreşedinte al unei companii care a cerut recent specialiştilor special angajaţi să creeze pungi mai netede şi mai solide. Patronii de magazine vor ca pungile pe care le oferă clienţilor odată cu produsele achiziţionate să fie rezistente, moderne şi să nu treacă neobservate. Cum misunea nu este deloc uşoară, stiliştii au încercat să găsească şi materiale care să corespundă cerinţelor.
Dacă unele pungi sunt fabricate din hârtie rezistentă, altele su