În prima săptămână de lansare, filmul "Spider Man 3" a înregistrat 75 milioane de dolari, în timp ce jocul "Halo 3", în aceeaşi perioadă, a avut încasări de peste 300 milioane de În prima săptămână de lansare, filmul "Spider Man 3" a înregistrat 75 milioane de dolari, în timp ce jocul "Halo 3", în aceeaşi perioadă, a avut încasări de peste 300 milioane de dolari.
Jocurile video se dovedesc a fi o afacere cu mult mai prosperă decât producţia de filme, chiar dacă este vorba de Hollywood. De exemplu, costurile de producţie ale celui mai bine vândut joc din lume, "Halo 3" au fost de numai 30 milioane de dolari. Cu mult mai puţin comparativ cu cele peste 300 milioane de dolari cât au reprezentat vânzările în prima săptămână de prezenţă pe rafturi.
Şi piaţa românească a jocurilor dedicate calculatorului sau consolelor urmează tendinţele internaţionale, şi are toate şansele să spargă noi bariere. În 2007, vânzările de jocuri pot ajunge la 7 milioane de euro, după cele 5,5 milioane înregistrate anul trecut. Pentru 2008, previziunile sunt şi mai interesante, piaţa având toate şansele să atingă valoarea de 10 milioane de euro.
Cum era de aşteptat, cea mai mare parte a jocurilor sunt destinate utilizării pe calculatorul personal, în proporţie de 90%, în timp ce sub 10% sunt destinate consolelor precum Playstation, Nintendo sau Xbox.
"World of Warcraft", lider în România
La nivel mondial însă, consolele deţin o cotă de aproximativ 75% din piaţa jocurilor de profil. "În România încă nu există cultura consolelor, oamenii preferând în continuare calculatorul personal, pentru că este multifuncţional. Din păcate, ei nu înţeleg că, spre deosebire de calculator, o consolă nu necesită o investiţie temporară pentru realizarea unui upgrade.
Cred însă că pe viitor segmentul consolelor va câştiga teren pe piaţa de jocuri de la noi, aşa