Ministrul Cristian Adomniţei (foto) a lansat ieri in dezbatere publică noul pachet de legi privind invăţămăntul preuniversitar, superior şi statutul personalului didactic.
Ministrul Cristian Adomniţei (foto) a lansat ieri in dezbatere publică noul pachet de legi privind invăţămăntul preuniversitar, superior şi statutul personalului didactic.
Proiectele au fost afişate pe site-ul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi se vor afla in dezbatere publică pănă la 17 februarie, timp in care vor putea fi aduse sugestii şi amendamente. Acestea vor fi analizate, evaluate şi, după caz, integrate in proiect. După definitivare, proiectul va intra in dezbatere parlamentară, pentru a putea fi supus votului.
STRUCTURI. Proiectele de legi au fost definitivate in acest an, in urma discuţiilor dintre reprezentanţii Ministerului Educaţiei, ai sindicatelor şi cei ai comunităţii academice. Structura invăţămăntului preuniversitar cuprinde educaţia timpurie - care se imparte in antepreşcolară (0-3 ani), invăţămănt preşcolar - cu cele trei grupe (3-6 ani), primar - cinci clase structurate in clase pregătitoare şi clasele I-IV, gimnazial - care este secundar inferior şi cuprinde cinci clase, respectiv V-IX, liceal - care este secundar superior şi care cuprinde trei sau patru clase, respectiv X-XII/XIII, cu menţiunea că educaţia profesională face parte din invăţămăntul liceal, filiera tehnologică. Ultimul este invăţămăntul terţiar nonuniversitar, care cuprinde invăţămăntul postliceal cu una-trei clase.
INVÃ...ŢÃ...MĂNTUL SUPERIOR. Prin noua lege, ministrul mizează pe intărirea autonomiei universitare, astfel incăt fiecare universitate să-şi creeze propriile reguli, in funcţie de propriile nevoi, care vor fi trecute in Carta universitară, ce trebuie avizată de MECT. De asemenea, demnitarul a precizat că, prin noua l