Ca in cazul multor acte normative romanesti, regulamentul de aplicare a unei legi care stabileste regimul juridic al substantelor folosite frecvent la fabricarea ilicita a drogurilor este supus dezbaterii publice dupa luni bune de la intrarea in vigoare a legii. Care lege, desi exista, este dificil de aplicat fara regulament. O.U.G. 121/2006, privind regimul juridic al precursorilor de droguri a aparut in ultimele zile ale lui 2006. Acum, pe ultima suta de metri a lui 2007, se dezbate regulamentul. Iar pana cand si acesta va intra in vigoare, vor mai trece, probabil, luni bune din 2008.
Din acest punct de vedere, lucrurile sunt complicate in acest moment, deoarece actul normativ reglementeaza care institutie supravegheaza, teoretic, folosirea substantelor utilizate in industria chimica, dar si farmaceutica, substante care insa sunt indispensabile pentru prepararea unor stupefiante. Daca agentii economici care fac operatiuni cu precursori pot fi verificati la sange, persoanele fizice ii pot achizitiona extrem de usor. Avizele pentru precursori, luate din teritoriu
Agentia Nationala Antidrog este, desi legislatia din domeniu cateodata mai mult incurca decat ajuta, organismul care are obligatia sa monitorizeze operatorii (agentii economici) si operatiunile cu substante clasificate si neclasificate. Aceasta trebuie, totodata, sa realizeze baza nationala centralizata in domeniul precursorilor. Este vorba despre substantele fara de care stupefiantele nu pot fi produse, substante folosite in industria chimica si cea farmaceutica.
Aceasta obligatie i-a revenit Agentiei Nationale Antidrog, in urma intrarii in vigoare a O.U.G. 121/2006, privind regimul juridic al precursorilor de droguri. Ordonanta a venit ca o completare a legislatiei romanesti cu prevederile actelor normative de profil ale U.E., care isi doreste ca fiecare stat sa aiba un control spori