Intreaga luna decembrie s-a dorit a fi, la Opera Nationala Bucuresti, sub semnul evenimentului, aglomerarea spectacolelor aniversare – ca si cum s-ar fi grabit sa „bifeze“ cit mai multi dintre sarbatoritii din 2007 la virsta de 70 de ani, ba chiar si la… 65 –, Ziua Operei, dar mai ales Rigoletto din 15 decembrie au fost evenimente ce au determinat publicul sa revina, aproape seara de seara, in sala teatrului. Lucru minunat, insa cred ca fiecare moment ar fi fost mai bine pus in valoare daca melomanul ar fi avut timp sa-l „guste“ in tihna, fara riscul anularii reciproce, pe principiul „astazi pe cine mai aniversam“?…
Cu o luna in urma, in cadrul unei conferinte de presa, Viorel Catarama, directorul general al SC Elvila SA, a semnat un protocol de parteneriat cu ONB, anuntindu-si dorinta ca in fiecare an, in prag de Sarbatori, sa ofere publicului posibilitatea de a aplauda „pe viu“ un mare artist al lumii intr-o productie a teatrului. Seria acestor daruri a fost inaugurata prin invitarea celebrului bariton italian Renato Bruson pentru a sustine rolul titular din Rigoletto, pretul biletelor fiind cel obisnuit, tocmai pentru ca adevaratii melomani (care de obicei nu sint bogati) sa se poata bucura de asemenea intilniri de neuitat. Daca in urma cu citiva ani, la aniversarea unui deceniu de existenta a firmei, l-a adus in Romania (cu circuit inchis) pe José Carreras, acum l-a propus pe Bruson publicului larg, iar anul viitor… cine stie? Un gest care merita subliniat pentru ca este, inca, unicat in lumea investitorilor nostri.
Din fericire, am avut privilegiul sa-l urmaresc pe Renato Bruson, de-a lungul anilor, in roluri foarte diferite (din Stiffelio, Otello, Andrea Chenier), admirind deopotriva glasul superb si inteligenta interpretarii, eleganta frazarii si expresivitatea perfect adecvata personajului intrupat. intr-un amplu interviu, mi-a spus