Foarte multi dintre romani se uita la televizor zilnic (90.5% in prima zi a saptamânii si pana la maximul de consum TV de 97.4%, duminica).
Media numarului de ore petrecut in fata acestuia este de 4-5. Raportul de cercetare INSOMAR a fost realizat pentru Consiliul National al Audiovizualului (can) in perioada septembrie – octombrie 2007.
vezi raportul INSOMAR aici In week-end consumul TV este mai mare decat in cursul zilelor lucratoare, atat ca procent de telespectatori cat si ca numar mediu de ore, pe orice interval orar. Intervalul orar in care se uita la televizor cei mai multi dintre romani este intre 21-24, iar cel in care se uita cei mai putini corespunde programului de lucru, fiind intre 9-15. Aproape toti romanii (95%) urmaresc programe TV cel putin de cateva ori pe saptamana, de aceea diferentele dintre subgrupurile de telespectatori, in functie de criterii socio-demografice, nu sunt semnificative statistic. Astfel, spre exemplu adultii cu varsta cuprinsa intre 35-49 de ani, cei cu studii medii si superioare, din mediul urban, tendential se uita la televizor intr-o masura mai mare decat celelalte sub-categorii. Comportamentul de consum TV este foarte diversificat, iar piata audiovizuala din România are un puternic caracter competitiv. Conform declaratiilor spontane afisate la o întrebare deschisa, cele mai urmarite canale sunt, în ordine, Pro TV, Antena 1, TVR 1 si Realitatea TV. De precizat, ca locurile 3 si 4 din acest clasament comporta o ordine inversa, situând Realitatea TV înaintea TVR1, dar în consecinta unei întrebari închise.
Posturile TV locale sunt urmarite de un sfert din populatie, cele mai populare fiind studiourile regionale ale canalelor TV cu cea mai mare audienta, Pro Tv si Antena1. Interesul fata de programele televiziunilor locale este orientat în principal catre emisiuni de stiri, programe de muzica si divertisme