Exista momente de exceptie pentru pictura feminina, iar cel putin doua artiste au primit oferte spectaculoase in ultimele luni: Magdalena Radulescu si Olga Greceanu. In plus, mai merita mentionata Georgeta Naparus, ale carei lucrari apar rar la licitatii, dar de fiecare data provoaca multe oferte si cresteri importante de cota.
Cele trei pictorite au avut cariere si preocupari artistice separate, iar in timpul vietii consacrarea a venit diferit. Probabil ca prezenta cea mai implicata a avut-o Magdalena Radulescu (1902-1983), a carei opera a fost foarte vizibila atat in expozitii cat si in colectii. Georgeta Naparus (1930-1997), foarte respectata in mediul artistic si nu numai, a venit cu o viziune artistica personala si putinele lucrari din oferta caselor de licitatii demonstreaza ca are colectionari stabili. Lucrarile pictoritei Olga Greceanu (1890-1978) sunt foarte putin vizibile, iar performantele de piata nu se pot lega de alte elemente de notorietate pentru artista. Si totusi Olga Greceanu a avut parte de una dintre cele mai spectaculoase achizitii la licitatii. Scena medievala, o lucrare cu totul speciala, o "simili fresca" din 1937 (tehnica mixta pe carton presat) "montata" in locuinta ing. Constantinescu din str. Armasului. Un element decorativ foarte rar, care a fost "decupat" din zid si montat in rama, dar care, pentru cunoscatori, a fost o mare provocare. Pretul de pornire a fost, la jumatatea lunii septembrie, de 12.000 lei. Un pret spectaculos pentru istoria de piata a artistei. Mai vanduse un ulei, Biserica Saint Pierre din Brugges, cu 3.700 lei si o guasa, Pictorita, cumparata cu mai putin de 1.000 de lei. Pentru bucata de fresca Scena medievala in sala de licitatii a fost spectacol. Pretul s-a dublat foarte repede, iar apoi s-a triplat. Ciocanul a cazut la final, dupa o oferta de 92.000 lei, de aproape opt ori mai mult decat prima oferta.