In sir indian, cu pasi marunti, o lume pestrita si tot mai nefericita goleste rafturile hypermarketurilor iesene intr-un ritm specific termitelor. Pachete dupa pachete sunt lasate de "hyper/supermarketeri" (cumparatorii din markete, fie ca acestea sunt super sau hypermarketuri) in carucioarele de shopping, de ai crede ca este vorba de brate de macarale care depun, dupa un sistem extrem de performant, diferite sarcini in locuri anume. Aceasta lume a intrat cu sacosele, frigiderele, dar mai ales, burtile, in saptamana ratiunii gurmande. O saptamana prelunga care, practic, atesta cum instinctul de conservare, periclitat in perioada comunista, a capatat in societatea romaneasca de consum nuante complexe, dintre care unele cu ramificatii spre cultura alimentara ca o cultura de baza. Zapaceala aglomeratiei, febra cumparaturilor si-au deschis portile pentru burtile infometate.
Chiar de la intrarea in parcarea hypermarket-ului, dai peste gospodine care, ostenite in cei 20 de metri parcursi de la usa, se muta de pe un picior pe altul supraveghind cele 4-5 sacose hiperpline. Mai incolo, un barbat la "patru ace si-un palton" descarca de zor in portbagajul BMW-ului cutii dupa cutii, toata treaba nefiind gata nici dupa zece minute, numai bine pentru a vedea si pe altii care isi imping piramidele de alimente si bauturi, mai spre iesirea din parcare, adica mai aproape de statia de tramvai. Unii, ceva mai inventivi datorita faptului ca locuiesc in apropiere, iau carucioarele pana la scara blocului. Desigur ca un sfert de ceas liftul va fi ocupat. Atmosfera incarcata, zapada tasata pe trotuare, chiria sau intretinerea, totul este dat uitarii in fata luciului ambalajelor sau a culorii carnii de porc. Sectia cu alimente. De acum incepe inghesuiala. Ii simti pe toti acesti cumparatori cum prin mintea lor zbarnaie linguri, furculite infipte in carnurile pe care acum le